Unesco šole in vrtci so se že leta 2002 intenzivno ukvarjati z dediščino svojega kraja in se s posvojitvami posameznih kulturnih ali/in naravnih, tehničnih in nesnovnih »spomenikov« zavezali skrbeti zanje. Omenjene aktivnosti so na nacionalni ravni UNESCO organizacije obudili že lani, z dejavnostmi smo nadaljevali letos, pričakujemo pa tudi nadaljevanje projekta.
V sklopu vseh dejavnosti smo si najprej izbrali » spomenik «. Spomenik prve marksistične šole in pajesen stojita v bližini šole, pod Cesto Borisa Kidriča. Spomenik obeležuje prvo marksistično politično šolo v okolici, ustanovljeno leta 1919, nahajala se je v rudarski jedilnici. Spomeniku daje senco drevo pajesen.
Učenci so s pomočjo fotografij »Toplic« oblikovali sestavljanke, pesmi ter izrisali učno pot, ki vključuje zgradbe, ki so nekoč stale v okolici šole s tistimi, ki stojijo danes. Učenci so pri analizi preučevali fotografije pridobljene: zasebni arhiv g. Edvarda Tekavčiča in fototeka Zasavskega muzeja Trbovlje.
Aktivnosti so bile medpredmetno povezane. Učenci so pri dodatnem pouku literarno ustvarjali pri slovenščini in angleščini. O pomenu spomenika so razmišljali tudi učenci 1. razredov.
Spomenik predstavlja preteklost našega mesta. Mesto pa se je od zaprtja rudnika usmerilo v prihodnost. Drevo je simbol prihodnosti, ki zre v prihodnost v novejšo podobo mesta. Z aktivnostmi smo želeli prikazati spremembe v okolici šole v zadnjih stotih letih. Učenci so razmišljali o vplivu človeka na pokrajino, primerjali območje nekoč in danes in o pomenu zgodovine na našo lokalno skupnost. Hkrati pa smo želeli učence ozavestiti, da je bila izobrazba pomembna v preteklosti in bo prav tako imela velik pečat tudi v prihodnje. Učenje ni omejeno na čas in prostor, učenje poteka vsak trenutek, le opazovati moramo okolico in jo podoživeti.
Vabljeni k ogledu izdelkov: DEDIŠČINA V ROKAH MLADIH – dokaz znanja
Več o nadaljevanju projekta naslednje šolsko leto.
zapisala UNESCO koordinatorica: Maja Ocepek