📘 Obvezni izbirni predmeti (OIP)
Kaj so obvezni izbirni predmeti?
Obvezni izbirni predmeti so del obveznega programa osnovne šole za učence 7., 8. in 9. razreda. Omogočajo učencem, da glede na svoje interese, sposobnosti in načrte za nadaljnje izobraževanje izberejo predmete, ki jih dodatno zanimajo. S tem se spodbuja individualizacija učnega procesa in poglabljanje znanja na izbranih področjih.
Ključne značilnosti:
-
✅ Obvezna izbira: Učenec mora izbrati 2 uri izbirnih predmetov tedensko; lahko pa tudi 3 ure, če s tem soglašajo starši.
-
🕒 Obseg ur: Večina izbirnih predmetov traja 1 uro tedensko, tuji jeziki (npr. nemščina) pa 2 uri tedensko.
-
📊 Ocenjevanje: Znanje pri obveznih izbirnih predmetih se ocenjuje s številčnimi ocenami, ki se vpišejo v spričevalo.
-
🎓 Napredovanje: Učenec lahko napreduje v višji razred le, če ima pozitivne zaključne ocene pri vseh predmetih, tudi pri izbirnih.
-
📝 Oprostitev: Učenec, ki obiskuje glasbeno šolo z javno veljavnim programom, je lahko na predlog staršev oproščen sodelovanja pri izbirnih predmetih v obsegu 1 ali 2 ur tedensko.
Ponudba obveznih izbirnih predmetov na naši šoli:
PREDMET | RAZRED | IZVAJALEC | SKLOP |
---|---|---|---|
Ansambelska igra | 7., 8., 9. | Skrinjar Katarina | družboslovno-humanistični |
Genetika | 9. | Vidmar Manja | naravoslovno-tehniški |
Glasbena dela | 7., 8., 9. | Skrinjar Katarina | družboslovno-humanistični |
Glasbeni projekt | 7., 8., 9. | Skrinjar Katarina | družboslovno-humanistični |
Izbrani šport: Nogomet | 7. | Lisec Danilo | naravoslovno-tehniški |
Izbrani šport: Odbojka | 7. | Lukančič Nemec Metka | naravoslovno-tehniški |
Kemija v življenju | 9. | Ašič Manca | naravoslovno-tehniški |
Likovno snovanje I | 7., 8., 9. | Kačič Jadranka | družboslovno-humanistični |
Likovno snovanje II | 8., 9. | Kačič Jadranka | družboslovno-humanistični |
Načini prehranjevanja | 8., 9. | Kos Katja | naravoslovno-tehniški |
Nemščina I | 7. | Marcen Špela | družboslovno-humanistični |
Nemščina II | 8. | Marcen Špela | družboslovno-humanistični |
Nemščina III | 9. | Marcen Špela | družboslovno-humanistični |
Obdelava gradiv - Kovina | 7., 8., 9. | Zobarič Janez | naravoslovno-tehniški |
Obdelava gradiv - Les | 7., 8., 9. | Zobarič Janez | naravoslovno-tehniški |
Obdelava gradiv - Umetne snovi | 7., 8., 9. | Zobarič Janez | naravoslovno-tehniški |
Odkrivajmo preteklost mojega kraja | 7., 8. | Vozelj Tanja | družboslovno-humanistični |
Plesne dejavnosti - ljudski plesi | 7., 8., 9. | Zobarič Janez | družboslovno-humanistični |
Poskusi v kemiji | 8. | Ašič Manca | naravoslovno-tehniški |
Računalništvo - multimedija | 8., 9. | Cigler Mateja | naravoslovno-tehniški |
Računalništvo - računalniška omrežja | 9. | Cigler Mateja | naravoslovno-tehniški |
Računalništvo - urejanje besedil | 7., 8., 9. | Cigler Mateja | naravoslovno-tehniški |
Retorika | 9. | Eranovič Katarina | družboslovno-humanistični |
Sodobna priprava hrane | 7., 8. | Kos Katja | naravoslovno-tehniški |
Šahovska strategija | 8., 9. | Grujić Predrag | naravoslovno-tehniški |
Šahovske osnove | 7., 8., 9. | Grujić Predrag | naravoslovno-tehniški |
Šahovsko kombiniranje | 8., 9. | Grujić Predrag | naravoslovno-tehniški |
Šport za sprostitev | 8., 9. | Lukančič Nemec Metka | naravoslovno-tehniški |
Šport za zdravje | 8., 9. | Lisec Danilo | naravoslovno-tehniški |
Turistična vzgoja | 7., 8., 9. | Kačič Jadranka | družboslovno-humanistični |
Verstva in etika I | 7. | družboslovno-humanistični | |
Verstva in etika II | 8. | družboslovno-humanistični | |
Verstva in etika III | 9. | družboslovno-humanistični | |
Življenje človeka na Zemlji | 8. | Ocepek Maja | družboslovno-humanistični |
📘 Več informacij
Podrobnejše učne načrte izbirnih predmetov najdete na uradni strani Ministrstva za vzgojo in izobraževanje:
🔗 Programi in učni načrti v osnovni šoli