SVETOVNI DAN OTROK 20. NOVEMBER

20. november je svetovni dan otrok. Na ta dan je bila leta 1989 sprejeta Konvencija o otrokovih pravicah. Zaradi nje milijoni otrok po svetu danes živijo boljše življenje, čeprav številni izzivi ostajajo. Pandemija koronavirusa in njene posledice so poglobile stiske milijonov otrok po vsem svetu, posebej na področju duševnega zdravja. Namen svetovnega dneva otrok je dati priložnost otrokom, da je njihov glas slišan in tudi upoštevan.

Tema letošnjega svetovnega dneva otrok je duševno zdravje, ki je po svetu – tudi v Sloveniji – še vedno tabu. Duševne motnje prizadenejo vsakega 7. otroka. UNICEF Slovenija s kampanjo Kako se počutiš in projektom P-Odporni mladi pred svetovnim dnevom otrok odpira pogovor o čustvih in si prizadeva za destigmatizacijo duševnega zdravja.

Spregovori o čustvih na začetnici tvojega imena in priimka. Najdeš jih v abecedi čustev na LETAKU.

Objavi na svojem profilu selfie s sliko teh dveh čustev (lahko napisana na papirju ali po želji) na družbenih omrežjih in pozovi svoje prijatelje-ice, da se vsi skupaj večkrat pogovarjamo o čustvih in razbijemo stigmo, ki vlada okoli duševnega zdravja. Če smo v stiski, pa poiščimo pomoč. Označi tudi @unicef_slovenija.

P-ODPORNI mladi je del projekta »Za odprto, pravično in trajnostno Evropo v svetu – Projekt predsedovanja EU 2020–2022«, ki ga sofinancirajo Evropska unija, Ministrstvo za javno upravo in Ministrstvo za zunanje zadeve, izvaja pa Platforma SLOGA. Stališča in mnenja v nobenem primeru ne odražajo stališča ali mnenj financerjev.

Mentorica UNESCO krožka MAJA OCEPEK prof.


Deli ...Email this to someoneTweet about this on TwitterPrint this pageShare on FacebookShare on Google+

TRADICIONALNI SLOVENSKI ZAJTRK

Tudi letos bomo na tretji petek v novembru, 19. 11. 2021, obeležili Dan slovenske hrane in spremljajoči Tradicionalni slovenski zajtrk (TSZ). Naša šola se bo letos pridružila vseslovenski akciji priprave tradicionalnega slovenskega kosila, ki bo na jedilniku npr. cel teden, dan…

Slogan letošnjega Tradicionalnega slovenskega zajtrka je:  “Zajtrk s sadjem-super dan!”

Navezuje se  namreč na mednarodno leto sadja in zelenjave, ki ga je za letos razglasila Generalna skupščina Združenih narodov.  

Namen projekta je izobraževati, obveščati in osveščati šolajočo mladino in vzporedno v določenem obsegu tudi širšo javnost o pomenu zajtrka v okviru prehranjevalnih navad, pomenu in prednostih lokalno pridelanih živil slovenskega izvora, pomenu kmetijske dejavnosti in čebelarstva za pridelavo, okolje, gospodarske dejavnosti in za širše okolje, o pravilnem ravnanju z odpadki, ki nastajajo pri vsakodnevnih dejavnostih ter racionalnem ravnanju z embalažo. Pomembno je tudi splošno osveščanje mladine o pomenu zdravega načina življenja, vključno s pomenom gibanja in izvajanja športnih aktivnosti.

V petek, 19. 11. 2021, bomo imeli naravoslovni dan na temo:” Jej zdravo za počutje pravo”.  Poudarili bomo   pomembnost opraševanja čebel za prehransko varnost, pomen rednega zajtrkovanja ter poseganja po lokalnih živilih, kjer je pot z njive do krožnika čim krajša.

Ena izmed dejavnosti bo tudi uživanje zajtrka za dober začetek dneva, ki bo vključeval živila, značilna za »klasičen« Tradicionalni slovenski zajtrk, in sicer kruh iz kmetije Ravnikar, maslo, med čebelarja Sopotnika, biodinamično mleko kmetije Sešlar in jabolka kmetije Rožej.


Deli ...Email this to someoneTweet about this on TwitterPrint this pageShare on FacebookShare on Google+

Ob svetovnem dnevu sladkorne bolezni 14. novembra

Sladkorna bolezen je resna, potencialno izčrpavajoča in smrtno nevarna nenalezljiva bolezen, ki lahko močno vpliva na posameznike in njihove družine.

Milijoni ljudi s sladkorno boleznijo po vsem svetu nimajo dostopa do oskrbe s sladkorno boleznijo. Ljudje s sladkorno boleznijo potrebujejo stalno oskrbo in podporo, da bi obvladali svoje stanje in se izognili zapletom.

V letošnjem letu obeležujemo stoto obletnico odkritja inzulina: odkritje, ki rešuje življenja.

Maja leta 1921 so se v Torontu v Kanadi pričeli poskusi, katerih cilj je bil doseči sintezo komercialno dostopnega inzulina. Frederick Banting in Charles Best sta z omejenim uspehom eksperimentirala na številnih psih, pri katerih je bil sprožen diabetes. Preboj se je zgodil, ko je eden od psov, ki ga je ekipa iz Toronta poimenovala Marjorie, 70 dni preživel z injekcijami izvlečka trebušne slinavke ali Isletina, kot so mu rekli v ekipi. 23. januarja 1922 je bila bolniku s sladkorno boleznijo prvič uspešno dana injekcija inzulina.

Stoletnica terapevtskega inzulina je izjemno pomemben mejnik za mnoge bolnike s sladkorno boleznijo po vsem svetu in prelomno odkritje v zgodovini medicine.

V sedanjih razmerah mora globalna skupnost bolnikov s sladkorno boleznijo enotno opozoriti na razmere in tako poskrbeti, da bo sladkorna bolezen, ki je vodilni vzrok invalidnosti in umrljivosti na svetu, deležna potrebne pozornosti. Če je bil kdaj pravi čas, da pozornost posvetimo sladkorni bolezni, je to zdaj. Ukrepi za obravnavo pandemije sladkorne bolezni bi morali vključevati dostop do cenovno dostopne in neprekinjene oskrbe za vse, ki živijo s sladkorno boleznijo, ne glede na to, kje živijo ali kakšne so njihove ekonomske razmere.

Svetovna skupnost oseb s sladkorno boleznijo je številčna, vplivna in odločena, da bo dosegla pomembne spremembe. Izziv moramo sprejeti. To dolgujemo milijonom družinam, ki jih je prizadela sladkorna bolezen, pa tudi zapuščini Bantinga in Besta. Skupaj se moramo potruditi odgovoriti na vprašanje, ki pesti mnoge: Kako dolgo še?

Zapis je povzet po naslednjih avtorjih:

prof. Andrew Boulton, predsednik Mednarodne zveze za sladkorno bolezen,

prof. Akhtar Hussain, novoizvoljeni predsednik Mednarodne zveze za sladkorno bolezen.

Mentorica krožka o sladkorni bolezni

Maja Ocepek


Deli ...Email this to someoneTweet about this on TwitterPrint this pageShare on FacebookShare on Google+

#OnlyTogether/ #LeSkupaj

Šola je sodelovala pri mednarodnem mladinskem natečaju kratkih filmov na temo človekovih pravic. Tema letošnjega natečaja se glasi: Našo prihodnost lahko dosežemo #LeSkupaj!

Osnovni namen natečaja je, da se človekove pravice in Splošno deklaracijo človekovih pravic z njenimi 30 členi približa mladim in jim da priložnost za kritično refleksijo o pomenu človekovih pravic.

Predstavljamo vam izdelka, ki sta nastala pod mentorstvom Edite Pašagić in Maje Ocepek. 

Povezava do video posnetka: ONLY TOGETHER! LE SKUPAJ!

Izbrane besedne zveze učencev  na predstavljeno učno temo so učenci oblikovali pri UNESCO krožku (glej fotografijo). 


Deli ...Email this to someoneTweet about this on TwitterPrint this pageShare on FacebookShare on Google+

SIMBIOZA GIBA

ŽIVLJENJE NAM PONUJA MNOGO RAZLIČNIH ODNOSOV, V KATERIH ODKRIVAMO, KDO SMO, V KAJ RASTEMO, V KAJ SE IZOBLIKUJEMO. EDEN OD POMEMBNEJŠIH ODNOSOV SO RAVNO  BABICE IN DEDKI.

PREKO NJIH SE PRETAKA PRETEKLOST V SEDANJOST NJIHOVIH HČERA IN SINOV IN V PRIHODNOST NJIHOVIH VNUKINJ IN VNUKOV.

ZATO NE SMEMO POZABITI NA NJIH. HVALA, KER SO SI VZELI ČAS ZA NAS.

V MESECU OKTOBRU SMO JIH POPELJALI V PRETEKLOST. V SVET STARIH RAJALNIH IGER, KI POČASI BLEDIJO V SLOVENSKEM PROSTORU. TEGA NE SMEMO DOPUSTITI.

MED NAMI V ŠENTLAMBERTU ŠE KAKO ŽIVIJO.

VSI IZ HIŠE ZNANJA V ŠENTLAMBERTU

Deli ...Email this to someoneTweet about this on TwitterPrint this pageShare on FacebookShare on Google+

ZABAVA PRED POČITNICAMI

Učiteljice razredne in predmetne stopnje so za učence druge triade pripravile zabavno in pestro četrtkovo popoldne pred začetkom jesenskih počitnic.

Iz pestrega nabora delavnic je vsakdo lahko našel nekaj zase. Na meniju so bile ustvarjalna in slaščičarska delavnica, izdelava smutijev, delavnica branja angleških zgodbic in angleška delavnica za najmlajše, izrezovanje buč, ples in sprehod po strašljivem rovu.

Na koncu smo razglasili še najlepšo bučo, se posladkali s kolački in ogledali plesno predstavo naših učencev.

Hvala vsem udeležencem za krasen večer.

Deli ...Email this to someoneTweet about this on TwitterPrint this pageShare on FacebookShare on Google+

KAKO SE NAUČITI UČITI?

“Kdor se zna učiti, zna dovolj.” 

Henry Brooks Adam 

Učenci so se v sredo, 13. 10. 2021, soočili z zelo zapletenim vprašanjem: Kako se naučiti učiti?  

Učitelji in starši otrokom pogosto rečemo, da se morajo učiti oz. začeti učiti. Marsikdo pa se sooča z dilemo in vprašanjem: Kako naj to storim? Uvodni citat nakazuje, da je najbolj temeljna stvar učenja, prav način in tehnike učenja, skupaj s trudom, je uspeh skoraj zagotovljen.  

Učimo se vse življenje, zato si je včasih potrebno vzeti nekaj minut predaha, se ozreti na pot, ki smo jo naredili in poizkusiti poiskati še drugačne rešitve. 

Glavni namen naravoslovnega dneva je bil učencem predstaviti različne tehnike in metode učenja ter načine aktivnega odmora med učenjem. Hkrati pa poskrbeti za to, da jih učenci tudi v praksi preizkusijo.  

Učitelji smo strmeli k uporabi novih in zanimivih metod Pri tem pa smo želeli upoštevati potrebe in stopnjo znanja, ki jo učenci imajo.  

Učenci so bili tekom dneva kreativni in inovativni, pri tem pa niso pozabili na zabavo. Kot dokaza o uspešnosti dneva, si oglejte nekaj primerov dokazov, ki so nastali.  

Naravoslovni dan smo izkoristili tudi za obeležitev mednarodnega dneva učiteljev, ki je bil 5. 10. 2021. Učenci so oblikovali smerokaz, ki usmerja uspešnega učitelja.  
V nadaljevanju naših šolskih aktivnosti pa sledi tudi smerokaz uspešnega učenca. 😉  

Zapisali: Tanja Vozel in Maja Ocepek


Deli ...Email this to someoneTweet about this on TwitterPrint this pageShare on FacebookShare on Google+

Ustvarjanje z DAS maso

Pri neobveznem izbirnem predmetu umetnost nas je 13. in 20. 9. 2021 obiskala gospa Severina Trošt Šprogar, ki je diplomirala na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. V sodelovanju z Zasavsko ljudsko univerzo je izvedla brezplačne delavnice oblikovanja z das maso. 

Učenke so se naučile veliko novega, pri ustvarjanju uživale in v 6. šolskih urah je nastalo veliko lepih izdelkov, ki si jih lahko ogledate v galeriji. 

Zapisala: Katarina Skrinjar


Deli ...Email this to someoneTweet about this on TwitterPrint this pageShare on FacebookShare on Google+

Tekmovanje iz LOGIKE

V četrtek, 23. 9. 2021 je potekalo šolsko tekmovanje iz logike za učence od 1. do 9. razreda. Na šolskem tekmovanju  je tekmovalo 158 učencev.

Bronasto priznanje je osvojilo 67 učencev.

Na državno tekmovanje, ki je potekalo v soboto, 16. 10. 2021, na OŠ Šmartno, se je uvrstila Tjaša Ocvirk, iz 7. a razreda.

Tjaša je na državnem tekmovanju osvojila SREBRNO PRIZNANJE.

Čestitke, Tjaša!

Iskrene čestitke tudi vsem tekmovalcem in dobitnikom priznanj!

Maja Kušar

Deli ...Email this to someoneTweet about this on TwitterPrint this pageShare on FacebookShare on Google+

#OnlyTogether/ #LeSkupaj

Šola je sodelovala pri mednarodnem mladinskem natečaju kratkih filmov na temo človekovih pravic. Tema letošnjega natečaja se glasi: Našo prihodnost lahko dosežemo #LeSkupaj!

Osnovni namen natečaja je, da se človekove pravice in Splošno deklaracijo človekovih pravic z njenimi 30 členi približa mladim in jim da priložnost za kritično refleksijo o pomenu človekovih pravic.

Predstavljamo vam izdelka, ki sta nastala pod mentorstvom Edite Pašagić in Maje Ocepek.

Povezava do video posnetka: ONLY TOGETHER! LE SKUPAJ!

 Izbrane besedne zveze učencev  na predstavljeno učno temo so učenci oblikovali pri UNESCO krožku (glej fotografijo).


Deli ...Email this to someoneTweet about this on TwitterPrint this pageShare on FacebookShare on Google+

#OnlyTogether/ #LeSkupaj

Šola je sodelovala pri mednarodnem mladinskem natečaju kratkih filmov na temo človekovih pravic. Tema letošnjega natečaja se glasi: Našo prihodnost lahko dosežemo #LeSkupaj!  

Osnovni namen natečaja je, da se človekove pravice in Splošno deklaracijo človekovih pravic z njenimi 30 členi približa mladim in jim da priložnost za kritično refleksijo o pomenu človekovih pravic. 

Predstavljamo vam izdelka, ki sta nastala pod mentorstvom Edite Pašagić in Maje Ocepek.  

Povezava do video posnetka: ONLY TOGETHER! LE SKUPAJ! 

Izbrane besedne zveze učencev  na predstavljeno učno temo so učenci oblikovali pri UNESCO krožku (glej fotografijo).  


Deli ...Email this to someoneTweet about this on TwitterPrint this pageShare on FacebookShare on Google+

Kulturni dan – 20. EVROPSKI DAN JEZIKOV

V ponedeljek, 27. 9. 2021 smo obeleževali že 20. Evropski dan jezikov (26. 9.) in v skladu s tem je na naši šoli potekal KULTURNI DAN, in sicer v vseh oddelkih od 6. do 9. razreda.

Primarni cilj kulturnega dne je bil spoznavanje in učenje tujih jezikov. Po postajah/oddelkih so potekale različne delavnice, nekatere so vodile gostje – naravne govorke – in učiteljica tujega jezika, nekatere pa učitelji naše šole. Takole pa so ustvarjali in se zabavali naši učenci v posameznih oddelkih:

6. A razred :

6. B razred:

6. C razred:

7.A razred:

7. B razred:

7. C razred:

8.A razred:

8.B razred:

9.B razred:

9.C razred:

Mateja Javeršek in Dejan Kramžar


Deli ...Email this to someoneTweet about this on TwitterPrint this pageShare on FacebookShare on Google+
Dostopnost