Retorika
Matična šolaRETORIKA
Opredelitev predmeta:
- povezuje se z drugimi predmeti in področji (dosežene cilje pouka retorike je mogoče izkoristiti pri vseh drugih šolskih predmetih in v življenju nasploh)
- je enoleten
- izvaja se v 9. razredu (1 ura tedensko)
Ocenjevanje:
- 2 oceni za samostojen govorni nastop na določeno temo ali z določenim namenom (ciljem) in 1 ocena za analizo (razčlenitev) govora
Namen:
- usvojiti tehnike dobrega govornega nastopanja, predvsem tehnike prepričevanja in argumentiranja
Učenci spoznavajo:
- kaj je retorika (je veščina) in zakaj se je retorike koristno učiti
- etiko dialoga (nenapisana pravila/maksime, ki vodijo v pogovor)
- kaj je argumentacija ter razliko med dobrimi in slabimi argumenti
- sestavne dele retorične tehnike (s spoznavanjem le-teh razumejo, kako lahko oblikujejo prepričljive govore)
- osnovne elemente komunikacijske situacije, npr. kako ima lahko (na videz) enako sporočilo v različnih okoliščinah različne učinke (in pomen)
Učenci se naučijo:
- javnega nastopanja in izražanja svojih stališč
- učinkovitega prepričevanja in argumentiranja
Predmet poučuje učiteljica Erika Jenko.
(Skupno 111 obiskov, današnjih obiskov 1)